Több száz retroautó vonult fel a Népkertben: a Retropartyzánok rendezvény elhozta a szocilista blokk autócsodáit, valamint a nyugat és a távolkelet 30-40 évvel ezelőtt vágyott különlegességeit Hatvanba. A sátorban, mint egy múzeumi kiállítóteremben, egymás mellett sorakoztak a „műtárgyak”. A gyári, de tökéletesen felújított Skodák, Ladák, Wartburgok mellett rengeteg olyan autó is volt, amiket ritkán láthattunk az utakon. Ilyen például egy Lada Samara kabrio, vagy egy túrázásra átalakított Trabant, egy gyönyörű ’77-es Porsche 911-es, vagy azok a Gaz-Csajkák, amiket mindenféle luxussal kitömtek a gyártásakor. Impozáns amerikai autók is találhatóak itt, ugyanúgy mint Hondák, BMW-k, Mercedesek is.  Tompa Gábor, a Veterán Zsiguli Egyesület elnökségi tagja az ezerötös Zsigulikat emelte ki, mivel idén 50 éve annak, hogy elkezdték ezeknek a gyártását. Ebből az alkalomból a standjukon több ilyen autó is szerepel, ezek teljes evolúciója megtekinthető rajta, miként fejlődött az autó, hogyan változott a hűtőrácsa.

Erős volt a vonal a rendőrautókból is, így például egy klasszikus fehér Lada is helyet kapott. Erről a tulajdonosa elmondta, hogy filmezéshez használják, legutóbb a ’80-as években játszódó sorozat, a Besúgó egyik állandó autója volt ez. Kellékekből ugyancsak nem volt hiány, vásárt is tartottak, ahol szintén a több évtizeddel ezelőtti világ elevenedett meg: régi játékok, autók, makettek, kirakók voltak, sőt, egy Commodore 64-es számítógépet is kiállítottak, amin a Pac-Man című játékkal lehetett játszani.

A program elsődleges célja az, hogy testközelbe hozza ezeket az autókat, hogy az érdeklődők alaposan megnézhessék őket, beülhessenek, kipróbálhassák őket, amiben kiváló partnerek a tulajdonosok is, szívesen beszélnek róla, vagy be is indítják a motort.

Ilyen tulajdonos Bárdos Szabolcs is, aki egy Fiat 500-ast hozott el a kiállításra. Azt mondja, ez volt az első autója, ezt 1996-ban vásárolta és az édesapjával közösen két év alatt újították fel. Hazánkban csak fehér és piros színű 500-asok voltak, viszont neki az Olaszországban forgalmazott sárga tetszett, ezért átfestették. Családtagként szeretik és használják is az autót. Készséggel mutatta meg Forró Katalinnak is, aki mint mondta, a nagyobb méretű autókhoz van szokva, de beleülve visszarepült a múltba, és nagyon jó érzés volt kipróbálni.

Több motort is felvonultattak, így például Szabó Bence is kihozta büszkeségét, egy Csepel D125-öt, amit egy év alatt saját kezével újított fel. Amikor megvette, teljesen vázraszedte, majd beszerezte hozzá a szükséges gyári alkatrészeket, kézzel festette a csíkozást, fényezte, így készült el jelenlegi állapotába. Azt mondja, következő projektje egy Pannónia lesz, de egy 250-es Csepel a nagy álma.

S ha már motorok: Urbán Gergő is képviseltette magát, sőt, ő oldalkocsijában körbemotoroztatta az érdeklődőket a Népkertben.

Eközben a Totalcar csapata is a helyszínen volt, akik egy ügyességi pályát alakítottak ki, itt aki regisztrált, a saját autójával mehetett egy kört a technikás területen. Volt gyári Trabant is, ami fordulékonyságával és egyenletes tempójával uralta a pályát és VFTS Lada is megmutatta erejét.

A színpadon is folyamatos volt a mozgás: délután Trabarna szórakoztatta a közönséget, aki autós és utazós poénokkal alapozta a hangulatot, őt a Spencer Magic Hill Band követte, akik Bud Spencer és Terence Hill filmjeinek zenéjét hozták el. Az este főfellépője pedig az Elő Emelet zenekar volt, aki az összes klasszikus slágerüket eljátszották a hatvani közönségnek. A rendezvény vasárnap is várja a látogatókat.