Bár a Valentin-napot az angolszász országokban már 1446-ban tartották, hazánkban leginkább a ’90-es években lett népszerű. Azóta is megoszlanak a vélemények róla, de ami tény: január végétől leginkább a piros szín és a szív alakú dekorációk dominálnak az üzletekben. A virágboltoknak ilyenkor a vörösrózsa a slágerterméke, de Urbán Gabriella szerint korosztályoként változik, hogy mit választanak szerelmüknek a vásárlók. – A fiatalok leginkább egy szál vörös rózsát visznek, a középkorosztály csokrot vagy rózsaboxot kér, az idősebbek pedig rendszerint cserepes virágot választanak. Népszerűek a tavaszi virágok, a frézia, valamint a tulipán is – mondta el a Bíborka Virágüzlet tulajdonosa.

Ugyanakkor ezen a napon nem csak a fiúk és férfiak lepik meg szívük választottjait, sokszor a lányok is készülnek február 14-re. Szabó Liliána is így van ezzel, már nagyon várja a vasárnapot, hogy meglephesse barátját. – Ez az első Valentin-napunk együtt. Magam készítettem ajándékot, de sütni is fogok, és azt tervezem, hogy egész nap együtt leszünk majd és filmezni fogunk – avatott be a programjukba.

Becslések szerint világszerte több mint egymilliárd Valentin-napi üdvözlőkártyát küldenek az emberek egymásnak. A Valentin-nap célja azonban nem elsősorban az ajándékozás, hanem a szeretet és szerelem gesztusának kifejezése, és a párunkkal töltött minőségi idő.