Az ügyfelek és az ügyintézők életének- és egészségének megóvása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi járványügyi intézkedések bevezetése vált indokolttá:

  • a kormányablakokban és az okmányirodákban nincs lehetőség sorszámot húzni, az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges  – időpontot foglalni ügyfélkapus azonosítóval a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve ügyfélkapu regisztrációval nem rendelkező ügyfeleinknek a 1818-as éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet
  • a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok („KAB buszok”) ügyfélfogadása átmenetileg felfüggesztésre kerül
  • az elkészült okmányok személyes átvételére az ügyfélszolgálatokon nincs lehetőség, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítik
  • az ügyfélszolgálatokon korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát.

Továbbra is azt kérik, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket és telefonon kérjenek tájékoztatást. Javasolják, hogy amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, az ügyféltéren kívül, lehetőség szerint egymástól legalább 1,5-2 méter „szociális” távolságot tartva várakozzanak.