A csokoládéból készült bárányok, csibék, kakasok, valamint a hagyományos nyúl és tojás figurák már hetekkel ezelőtt megjelentek a boltok polcain Hatvanban is. A napokban megnövekedett a forgalom a helyi üzletekben, egyre többen keresik a húsvéti édességeket, melyeket jellemzően gyermekeknek, unokáknak, közeli hozzátartozóknak szoktak vásárolni az emberek.

Az inflációs időszak kezdete óta megfigyelhető, hogy a növekvő árak miatt a magyar emberek kevesebb édességet vásárolnak – mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára. Intődy Gábor hangsúlyozta, hogy a drágulás ellenére jellemzően a minőséget keresik a fogyasztók. – Azt lehet mondani, hogy az ár-érték arány a jelszó. Mindenkinek kicsit kevesebb marad a pénztárcájában, mivel az élelmiszerek – ezen belül az édességek is – drágábbak lettek. A vásárlók sokkal jobban megnézik az árcédulát, azonban a minőségi elvárásokból nem engednek – részletezte.

Intődy Gábor kiemelte, hogy még mindig a nyúl és tojásfigurákat keresik a legtöbben, és a bon-bonok is kelendőek ebben az időszakban. Mindezeken kívül a különböző ajándékcsomagok is népszerűek, amelyekben többféle édesség, akár játékfigura is található. Hozzátette, hogy a gyártók nemcsak az ünnepekre készülnek termékfejlesztésekkel: új ízek, formák és receptúrák folyamatosan kerülnek a piacra. A gyártók nagy hangsúlyt fektetnek továbbá az úgynevezett mentes csokoládéra, ami nem tartalmaz például hozzáadott cukrot vagy laktózt.