Évről évre fokozódik az önálló mobilitás iránti igény, így az új, illetve a használt autók iránti érdeklődés is jelentősen növekedett. Képe Tibor, a hatvani Hyundai márkakereskedés üzletvezetője elmondta, a tapasztalatok azt mutatják, hogy 2021-ben a magyar autóvásárlók leginkább a használt járműveket részesítették előnybe, azonban az új autók eladásának száma is növekedett. – Az új autók körében nagyon népszerűek voltak a magas felszereltséggel rendelkező autók, ezen belül is a legkedveltebbek a városi terepjárók. Használt autóknál leginkább a vételár alapján döntenek – részletezte.

Hozzátette, szerencsés helyzetben érzi a márkakereskedést, ugyanis az elmúlt évben a szerviz és a szalon működése a járvány ellenére is zökkenőmentesen működött, nagy volt a kereslet a járművekre.

Az év első felében megduplázódott a szerződéskötések száma, azonban az autók beérkezése és gyártása a chip hiány hatására jelentősen lelassult. Ennek következtében felerősödött a használtautó szektor. A márkakereskedés, olyan nagy érdeklődést tapasztalt, hogy év végére az összes másodkézből származó gépkocsit értékesítette.