Az elmúlt héten ismét több olyan csalási bűncselekményről tettek bejelentéseket a Heves Megyei Rendőr-főkapitányságra, amelyek egy kis körültekintéssel megelőzhetőek lettek volna:

Egy egri nő egy közösségi média oldalon egy hitelintézet hirdetésére jelentkezett, hogy kölcsönt vegyen fel és annak banki költségeit elutalta a megadott számlaszámra, azonban az igényelt összeget nem kapta meg. A nő ezután felvette a kapcsolatot a hirdetésben megjelölt bank ügyfélszolgálatával, ahol természetesen nem tudtak az ügyletről. A kamu reklám feladója törölte fiókját és a sértett nem tudja elérni.

Egy egerszalóki nő egy online apróhirdetési oldalon vásárolt meg egy mobiltelefont annak eredeti árának töredékéért, azonban a csomag kibontásakor abban csak szappant és kukoricát talált.

Egy hevesi férfi több régi gyerekjátékot akart megvenni egy közösségi média oldalon, annak vételárát előre el is utalta, azonban a termékeket nem kapta meg és a felhasználó törölte a fiókját is.

A hasonló esetek elkerülése érdekében, ha

  • nem akar bűncselekmény (csalás vagy az adatainak jogosulatlan megszerzése) áldozatává válni;
  • áldozattá vált, és kártérítést venne igénybe (bankkártyás fizetés esetén erre van lehetőség);
  • sértetté vált és szeretne segíteni az elkövető azonosításában:

Ajánljuk figyelmébe az online vásárlás 11 aranyszabályát

  1. Vásároljon megbízható forrásból!
  2. Ellenőrizze a véleményeket és értékeléseket a kereskedőről, termékről!
  3. Gondolja át kétszer, mielőtt fizet!
  4. Használjon bankkártyát, amikor online vásárol!
  5. Ellenőrizze, hogy a vásárlás nem jár-e ismétlődő díjfizetéssel!
  6. Ne küldjön pénzt ismeretlen személynek!
  7. Ne küldje el bankkártya-adatait e-mailen vagy lefotózva!
  8. Ha nem vásárol, ne adja meg a kártyaadatait!
  9. Ellenőrizze a weboldal fizetési biztonságát!
  10. Győződjön meg az adatátvitel biztonságáról!
  11. Mentse el az összes, online vásárláshoz kapcsolódó dokumentumot!
Forrás: police.hu