Mint már korábban írtuk a Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Alapítvány felhívást hirdetett, miszerint várja azon emberek segítségét, akik szeretnének részt venni az 520 075-ös gőzmozdony felújításában.

A munkálatok a mai napon kezdődtek, és a tervek szerint az elkövetkezendő három szombaton folyamatosan zajlanak majd. Radvánszki Margit elmondta, hogy a vonatok iránti szenvedélyét a férjének köszönheti, aki egy vasúti kör tagja, így nem volt közöttük kérdés, hogy Hatvanba is ellátogatnak és segítenek.

mozdony_mentes_07

 

– Az alapítvány célkitűzése az, hogy a hazai vasúti járműparkot megmentsük. Ennek egyik állomása a Bumbardónak a felújítása. Örömünkre szolgál, hogy a környező településekről is nagy volt az érdeklődés, így például Budapestről is érkeztek önkéntesek. A közösségi oldalon azonban szakközépiskolák is jelezték, hogy csatlakoznának hozzánk, így a munkafolyamatok végére mintegy 100 önkéntessel számolunk – fogalmazott Birincsik József, a Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Alapítvány tagja.

Hozzátette: a gőzmozdonyt a németek készítették, akik a háború ideje alatt vetették be. Bár nagy sebességre nem volt képes – mindössze 60km/h-val tudott közlekedni – hatalmas teherbírása központi szerepbe helyezte.

Az országban összesen három darab maradt fennt belőlük. Az egyiket a Dunántúlon, míg a másikat a Vasúttörténeti Parkban tekinthetik meg az érdeklődők.

A restaurálás még két hétig tart, így aki csatlakozni szeretne, az alapítvány Facebook-oldalát követve megteheti.

A rekonstrució egyik leglátványosabb eleme a vasparipa elmozdítása lesz. A tervek szerint, amennyiben a külső fényezés és a korrózióvédelem megtörtént, a MÁV egyik dízelmozdonya újra vágányra helyezi a járművet, de az üzembehelyezése nem várható.