Hírportálunkon új sorozat indult, melyben megkérdezzük a helyi vállalkozásokat, őket hogyan érinti a kialakult helyzet, miként élik túl a válságos heteket, és mit terveznek a veszélyhelyzet elmúlása után? Ezúttal a Petlánovics család számol be a vállalkozásukat érintő tapasztalatokról.

A Balassi Bálint úti Pici ABC már harminc éve számít Ó-hatvan egyik kedvelt kisboltjának, a környéken már szállóigévé vált, hogy „leugrok a Picibe”. – Három évtized alatt bőven voltak kihívásaink üzletileg, de a feleségemmel együtt minden nehézséget meg tudtunk oldani a kezdetektől fogva. Most ez a világjárvány okozta káosz is nagy hatással van az üzletre, de alapvetően nem tapasztalunk a forgalomban kiesést, inkább csak nagy hullámzást. Március elején tömegesen jelentek meg a boltban, az emberek mindenből megpróbáltak bespázolni, leginkább az élesztő és a liszt fogyott hatalmas mennyiségekben – részletezte Petlánovics Attila üzletvezető. Hozzátette: a nagy bevásárlási roham után csendesebb hetek következtek forgalmilag, de a régi vevőknek számító vásárlók még most is szívesebben „ugranak le” a kisboltba, mintsem a nagyobb bevásárló központban álljanak sorba.

A boltot Petlánovics Attila feleségével, Zsuzsannával viszik ketten, a gyerekeik pedig jóformán belenőttek a kereskedelembe, egyik lányuk például a kisbolttól nem messze lévő Nemzeti Dohányboltot és Lottózót vezeti. – A Lottózó forgalma nyilvánvalóan csökkent, hiszen most nincsenek meccsek és fogadások. Újabban az emberek több hetes lottót vásárolnak valószínű azért, hogy ezzel is minimalizálják az otthonaik elhagyását. A dohánytermékekből is sokkal többet vesznek egyszerre, próbálnak bespájzolni, akik tehetik, több karton cigarettát visznek – részletezte Petlánovics Zsuzsanna. Az üzletvezető kitért arra is: korábban 5-22 óráig voltak nyitva, most azonban 15 órakor bezárnak.

De nemcsak ez az egyetlen változás a kisbolt és a dohánybolt életében, hiszen ezekben az üzletekben is betartják a korcsoportonként történő kiszolgálást, illetve ügyelnek a másfél méteres távolság betartására, valamint a gyakori fertőtlenítésre, szellőztetésre.

– Az emberek alapvetően türelmesek és elfogadóak ezekkel az új helyzetekkel kapcsolatban. A három évtized alatt személyes kapcsolat alakult ki a vásárlókkal, itt mindenki ismer mindenkit. Ez a közvetlenség most azonban valahogy nagyobb erővel hat. Az emberek érzékenyebbek lettek, most különösen jól esik mindenkinek egy mosoly vagy egy jó szó, egy kedves kérdés, hogy mi újság? Így könnyebb ezt az időszakot átvészelni, emellett pedig igyekszünk megőrizni az optimizmusunkat minden körülmények között – fogalmazott Petlánovics Attiláné.

Fotók: Petlánovics Zsuzsanna által küldött képek