Ismételten megnövekedett a Magyar Posta és szolgáltatásai (pl. EMS szolgáltatás) nevében történő visszaélések száma, amelyekben a cég védjegyeit (logo) és arculati elemeit jogosulatlanul felhasználva igyekeznek megtéveszteni a lakosságot. A hamis e-mailben vagy sms-ben általában csomag átvételéhez vagy nem létező nyereményjáték, promóció, esetleg fiktív jótékonysági akció kapcsán kérik a szállítási cím egyeztetését és/vagy a díj kifizetését. Az is előfordul, hogy a lakosság által apróhirdetési portálokon feladott hirdetések kapcsán jelentkeznek a csalók magukat komoly vevőként beállítva és az EMS postai szolgáltatás nevével visszaélve, hamis e-mailben vagy sms-ben próbálnak biztosítási, feladási, megbízási díjra hivatkozva adatokat és pénzt kicsalni.

A levélben látható „Kattints ide”, „Fizessen online” vagy „Küldje el nekem a csomagot” illetve hasonló feliratú linkre kattintva azonban adathalász weboldalra kerül a címzett, az itt megadott adatok pedig csalók birtokába jutnak és a bankszámlán lévő pénz is veszélybe kerülhet. A Magyar Posta azt kéri, hogy ha ilyen gyanús e-mailt vagy sms-t kap, semmiképp ne kattintson a benne szereplő hivatkozásokra és ne adjon meg adatokat! Első lépésként mindig ellenőrizni kell a feladó e-mailcímét vagy sms esetén a küldő telefonszámát, mert abból rögtön kiderülhet, hogy nem a Magyar Posta hivatalos elektronikus címéről (@posta.hu) vagy telefonszámáról (06-30-344-4987) érkezett a megkeresés. Ha valaki mégis a csalók áldozata lesz és kár éri, akkor tegyen rendőrségi feljelentést – írja a posta.hu.

Kezdőkép: archív