Szombaton az időjárás nem volt kegyes, folyamatosan áztatta az eső a hatvani gőzöst és a rajta dolgozó önkénteseket, de a munka nem szakadt meg. Birincsik József, a Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület tagja azt mondja, nem is jött rosszul a csapadék, mert így legalább nem kellett külön hígítani a rozsdamarót. Már öt hete tart a Bumbardó rekonstrukciója a hatvani vasútállomáson. Még mindig talicskákkal kell elhordani a gőzösben maradt törmeléket. A füstszekrényre belülről már alig lehet ráismerni a korábbi állapothoz képest, teljesen kitakarították csakúgy, mint a kazánt.

– A festést készítjük elő, és eltüntetjük az agresszív rozsdafoltokat – fogalmazott Birincsik József.

Hozzátette: a takarítás alatt sok korabeli érdekességet találtak. Az aktivisták már a mozdony valamennyi részét átvizsgálták. A hatvani vasútállomáson álló gőzösből világszerte sokat gyártottak, Magyarországon azonban már csak három darab van, ezért közlekedéstörténeti szempontból jelentős a hatvani jármű, amelyet Németországban gyártottak. A hatvani Bumbardó valószínűleg működni már nem fog, hiszen több alkatrészt cserélni kellene és felújítani, viszont a festés után egyértelműen a vasútállomás egyik dísze lesz.