Egyre gyakoribb, hogy bankok nevében telefonáló csalók próbálják megkárosítani a lakosságot. Az elkövetők célja, hogy pénzintézetre, bankra hivatkozva csalják ki a számla vagy bankkártya birtokos személyes adatait, internetbanki belépéshez szükséges azonosítót, biztonsági kódot, jelszót vagy bankkártya adatokat.

Hamis indokkal hívják fel az embereket, hogy számlájukat feltörték, vagy arról nagy összegű vásárlást kezdeményeztek. Azt kérik, hogy a probléma megoldása érdekében telepítsenek egy programot az online bankolásra használt készülékükre. Ez az alkalmazás legtöbbször az AnyDesk, mellyel távoli hozzáférést biztosítanak maguknak az adott eszközhöz, így látnak minden lépést, minden adatot, amit az ügyfél a számítógépén, vagy telefonján végez.

Az elkövetők még arra is figyelnek, hogy a telefonkészülékek a bank ügyfélszolgálatának telefonszámához hasonló számot jelezzenek ki. Ennek ellenére minden bank ügyfele érintett lehet, ugyanis az elkövetők nem tudják, hogy ki melyik banknál vezeti a számláját.

A rendőrség arra hívja fel a figyelmet, hogy legyünk nagyon óvatosak, ha a bank nevében telefonál valaki! Hívjuk fel erre a hozzátartozóink, ismerőseink figyelmét is! Minél többen ismerik a csalók módszereit, annál kevésbé tudnak új áldozatokat becserkészni a bűnözők!

A bank soha nem kér telefonon az ügyfelektől bankkártya adatokat, illetve az online bankoláshoz szükséges azonosító adatokat sem! Ha ilyen hívást kap, azonnal szakítsa meg a beszélgetést, és hívja fel bankja ügyfélszolgálatát, hogy rákérdezzen a vitatott tranzakcióra!

  • A beszélgetés elején kérdezzük meg, hogy kit keres, és ha nem tudja a pontos nevünket, akkor szakítsuk meg a hívást!
  • Semmilyen programot ne telepítsünk, még a bank nevében telefonáló személy kérésére sem!
  • Személyes vagy banki adatot – ideértve a bankkártya adatokat is – ne osszunk meg senkivel telefonon! Ha valóban a bank ügyintézője telefonál, ő ismeri a szükséges adatokat!

Kezdőkép: illusztráció ( google.com)