November végén Baptista Művészeti Napokat tartottak a Grassalkovich Antal Baptista Szakgimnáziumban. Ez alkalomból Pető Áron gordonka tanár, zeneszerző és Kiss Virág animációs tervező-grafikus látogatott el az intézménybe, hogy bemutassa rövidke metszetekben a nőinek ítélt hangszer férfi erejét, és a dinamikus animáció vonalak gyöngéd nőiességét.

Pető Áron a programon különleges összeállítással rukkolt elő: a zenetörténet félórás metszetében tárta a közönség elé hangszerének sokszínűségét, hangulatváltásait, sőt a virtuozitás lehetőségeit. A barokk kezdetektől, a XIX. századi romantikán át, a XX. századi kísérletező modernizmusig kalandozott. Alapmintául Bach 6 tételes cselló szvitjét, a Goldberg-variációkat választotta, s minden tételhez más művet hozott idézetül a csellóirodalomból. Összekötő szövegeiben lendületesen és játékosan mesélt a klasszikus zene erejéről, a műfajok elnevezéséről, s a zene Isten felé tartó útkereséséről.

Kiss Virág más „húrokat pengetve” állt képeinek élére: beszélt arról, hogy az animáció ősereje a natúr filmmel szemben az állandó alak- és formaváltásban van. Tavaly fejezte be az egész estés Ruben Brandt-ot, Miloard Kristic felnőtteknek készült filmnoir-thillerét, amely bekerült a 2019-es Oscarra javasolt 25 esélyes film közé. Jelenleg egy német egész estés filmen dolgozik, szintén rajzanimátorként. A készülő alkotás a hidegháborús, szeparált Nyugat- és Kelet-Németországban játszódik, egy 12 éves kislány történetén keresztül.

A program végén következett egy 56 perces blokk Kiss Virág szubjektív válogatásában, a Moholy-Nagy Képzőművészeti Egyetem vizsgafilmjeiből, amelyek zömmel világjáró fesztiválfilmek is voltak. Legtöbbjük digitális technikával készült, volt közöttük vegyes technikájú, volt benne báb, és szerepelt benne rajzos megoldás is.