Az utóbbi időben többször előfordult, hogy a csaló a bank munkatársának adta ki magát és telefonon keresztül kicsalta áldozata banki adatait. Volt, hogy gyanús tranzakciók észlelésére hivatkozva, de előfordult, hogy a fiók feltörésének megakadályozása érdekében, illetve adatvédelemre hivatkozva kért adategyeztetést, amely során az áldozat jóhiszeműen megadta az adatait. A Magyar Rendőrség azt kéri, ne dőljenek be a csalók módszereinek!

A hasonló hívásokat azonnal szakítsák meg és önök kezdeményezzenek hívást a bankjuk felé! Ne adják ki adataikat ismeretlennek, még akkor se, ha az idegen a bank munkatársaként mutatkozik be!

Amennyiben hasonló hívást kap, haladéktalanul jelezze az esetet az érintett pénzintézetnek. Ha kár keletkezett, tegyen bejelentést a 112-es segélyhívón számon, vagy személyesen a rendőrségen – olvasható a Magyar Rendőrség Facebook oldalán.

Kezdőkép, illusztráció: google.com