Az idei magyarérettségi első részében könyvek történetéről, az olvasásról és a kódexekről kaptak szövegértési feladatot a középszinten vizsgázók. Az ehhez a részhez tartozó szövegalkotási feladatok pedig a sportról és a testnevelésről, valamint egy egészségügyi problémákhoz kapcsolódó programszervezésről szóltak. A műelemző feladat egy Fekete István-novellához, az összehasonlító elemzés pedig egy Arany János-vershez és egy Tóth Árpád-költeményhez kapcsolódik. – A diákok azt mondták, hogy teljesíthetőek voltak a feladatok. A második rész kimondottan tetszett nekik, és szerencsére a legtöbbjük időben be is tudta fejezni – mondta Fehér Józsefné, a Széchenyi István Római Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium igazgatója. – Nagy izgalommal készültünk mi is az idei érettségire, hiszen a koronavírus miatt számunkra is nagyon rendhagyó. Belépéskor mindenkinek le kellett fertőtlenítenie a kezét, 1,5 méteres távolságot kellett tartaniuk a diákoknak, valamint maszkot is kellett viselniük, amelyet csak a teremben vehettek le. A diákok rendkívül fegyelmezettek voltak, és mindent az utasítások szerinte be is tartottak, nagyon büszke vagyok rájuk – tette hozzá az igazgató.

A magyar érettségire közép- és emelt szinten is 240 percük volt a diákoknak, és maximum 100 pontot lehetett elérni mindkét szinten. Két különböző feladatlapot kellett megoldaniuk: az elsőre 90 percet, a másodikra 150 percet kaptak az érettségizők.