Egy hónapon keresztül szavazhattak a vásárlók azokra a helyi szervezetekre, melyeket szívesen támogattak volna. Az „Ön választ, mi segítünk” országos kampányt ötödik alkalommal rendezte meg a Tesco Magyarország, melyben olyan egyesületek vehettek részt, amelyek tevékenysége hozzájárul az áruházak vonzáskörzetében élők életkörülményeinek javításához, munkájukkal segítik az embereket és helyi szinten felpezsdítik a kulturális életet. A szavazás menete nagyon egyszerű volt. A vásárlást követően minden vevő kapott egy zsetont, amit egy urnába dobhatott, kiválasztva ezzel azt a szervezetet, amit támogatni szeretett volna. – Gyermekek oktatásáról, egészséges életmódról, környezetvédésről és szépítésről szóló pályázatokat vártunk. Országosan negyvenhét körzetre bontottuk fel a településeket. Összesen százharminc projektet versenyeztettünk meg a vásárlóink körében – tájékoztatott Fábián Erika, a hatvani áruház vezetője.

A hatvani körzetben a Tegyünk Parád Kincséért Egyesületre, a Mátrai Gyöngyszem Nagycsaládos Egyesületre és a Magyar Rákellenes Liga Hatvani Alapszervezetére szavazhattak. Az akció győztese a Magyar Rákellenes Liga Hatvani Alapszervezete lett, akik négyszázezer forintot nyertek ezzel. Lazányi Jánosné, a szervezet elnöke elmondta, nagyon öröm számára, hogy több mint harmincezer ember gondolta úgy a hatvani és gyöngyösi vásárlók közül, hogy ők érdemelnék meg a segítséget. A gyűjtés ideje alatt a tagok aktívan tevékenykedtek az áruházakban. – Jövőre még több időt szeretnénk a sportnak szentelni, így többek között ezzel kapcsolatos programokra és önkéntes képzésre költjük a megnyert összeget – fejtette ki Lazányi Jánosné.

A bevásárlóközpont folyamatosan részt vesz olyan országos megmozdulásokban, melyekben a rászorulóknak segítenek. Előző hétvégén például a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közösen tartós élelmiszer-adományokat gyűjtöttek.

Fotó: Szabó Béla