Kedden Gyöngyösön mutatták be azt a kormányablakbuszt, amely október elsejétől áll szolgálatba Heves megye több településén is. A megye két ilyen mobilizált ügyfélszolgálatot is kapott, a cél az, hogy minden olyan településen elérhetőek legyenek azok az állami szolgáltatások, amelyeket a kormányablakban lehet elintézni.

A mobilizált ügyfélszolgálati irodában az ügyfelek csaknem 1500 féle ügykört kezdeményezhetnek, többek között lehetőségük nyílik személyigazolvánnyal, útlevéllel, lakcímkártyával, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézésre is, de lehet itt intézni a diákigazolványhoz szükséges NEK-regisztrációt is. Szalatnai Gábor, a Hatvani Járási Hivatal hivatalvezetője kiemelte: az állampolgárok rugalmasabban szervezhetik az ügyintézésüket, hiszen akár lakóhelyük és munkahelyük között, útközben is könnyen elérhetőek lesznek a kormányablak szolgáltatások.

A buszok előre meghatározott időpontokban nyújtanak lehetőséget az ügyfelek speciális helyszíneken történő, eseti jellegű kiszolgálására. A kistelepülések ellátásán túl nagyobb cégek telephelyein, oktatási, egészségügyi, vagy szociális intézmények közelében is biztosítani tudják a közigazgatási ügyintézés lehetőségét.

A buszok meghatározott menetrend szerint látnak el szolgálatot, átlagosan naponta két településen. Az ügyfelek a kormanyablak.hu weboldalon, a mobilizált kormányablakok menüpont alatt tájékozódhatnak arról, hogy a településükön mikor állomásozik az ügyfélszolgálat. A menetrendet az igényekhez fogják igazítani. A kormányablakbusz október elsején kezdi meg tevékenységét, aznap Rózsaszentmárton, Petőfibánya, Zagyvaszántó településeken is elérhető lesz.

Fotó: Albert Péter