Motorbőgéstől és fékcsikorgástól volt hangos szombaton a hatvani sportcsarnok parkolója, ugyanis megrendezték az I. Hatvani Szlalomversenyt. Különböző típusú és méretű járművekkel neveztek az adrenalint adó megmérettetésre, volt például Suzuki Swift, Honda Civic, Volkswagen Polo és Trabant is. Bózsvári Bence egy Lada 2107 típusú autóval érkezett a programra elmondta, ezt a kocsit kifejezetten szlalom versenyzésre építették a csapatával. – Különösebb felkészülésünk nem volt, leginkább arra figyeltünk, hogy a gumikat jól válasszuk meg. Jelen voltunk az országos szlalom bajnokságon is, ahol a tavalyi szezonban, sikerült a harmadik helyet megszereznünk a kategóriánkban – ez volt az első komolyabb megmérettetésünk – emelte ki.

A szlalom versenyzés az autósport egyik olyan szakága, amely több évtizedes múltra tekint vissza, Magyarországon pedig magas kultúrája van – erre már Ágó Béla, a Magyar Szlalom Szakági Bizottság egyik tagja hívta fel a figyelmet. Kitért arra is, hogy a versenyre akár egy általános közlekedésre használt autóval is lehet nevezni, fontos azonban az, hogy a műszaki állapota megfelelő legyen.– Én mérnök vagyok, és azt látom, hogy itt igazából az kell, hogy könnyű legyen az autó, ugyanis akkor lehet jól irányítani. Ezenkívül, nagyon jó gumikra van szükség. Valamint fontos az is, hogy a versenyzők vezetési tudásukat és technikájukat pedig úgy válasszák meg, hogy megfelelő legyen a tapadás – mondta.

Az I. Hatvani Szlalomverseny egy edzőkörből és három versenyfutamból állt. A futamokból a kettő legjobbat értékelték. A bírák a pontosságot vették a legszigorúbban, ugyanis ha valaki a bójáknak ütközött, azt időbüntetéssel sújtották. Így a pályán futott idő és a büntetések összegéből alakult ki a végső sorrend. A verseny eredményei elérhetők a autoszlalom.hu weboldalon.

Fotó: Albert Péter