A tanév első fele a végéhez ért, január 22-én zárult a félév. Az általános iskolákban rendes keretek között, tantermi oktatással kezdték meg tanulmányaikat a diákok. Kutalik Márta, a Hatvani 5. Számú Általános Iskola intézményvezetője elmondta, rendben le tudták zárni a félévet, habár nehéz helyzet elé állította őket is a koronavírus-járvány. – Az előző tanév második felében még nálunk is digitális oktatás volt, azonban szeptemberben már a tanteremben adhattuk le a tananyagot. Nagyon odafigyeltünk a járványügyi előírások betartására, ennek köszönhetően alig volt megbetegedés nálunk – fogalmazott.

A diákok is hozzászoktak a megváltozott szabályokhoz. A 7.B osztály tanulóinak álláspontja szerint így, hogy a tantermi oktatás keretében tanulhattak, számukra nem okozott nehézséget a félév. Pálinkás Máténak a biológia és a testnevelés a kedvenc tantrágyai, jól is teljesített ezeken a területeken. Mint mondta, a tanév pár tantárgy tekintetében nem indult jól számára, szerencsére ez a bizonyítványán nem fog meglátszódni. – Kezdésként nem voltam a legjobb, de felhúztam magam a félév végére, így nagyon jól záródott az első félévem – fogalmazott. Kolesza Evelin Pálmának fordítva alakult a teljesítménye, az elején volt jobb. Ő nagy segítségként élte meg, hogy az általános iskolai oktatás a rendes keretek között folytatódhatott. – Így, hogy nem online tanultunk és volt tanári magyarázat, sokkal könnyebb volt. Év elején jobbak voltak a jegyeim, a vége fel kicsit rontottam, de jó eredményeim születtek – fűzte hozzá. Vígh Roberta is nagyon örült annak, hogy az iskolájukban nem volt digitális oktatás. Azonban a versenyeket náluk is online rendezték meg, matematikából és angol nyelvből is megmérettette magát. Mint mondta, igyekezett ebben a félévben is kiemelkedőt nyújtani mind a versenyeken, mind pedig a tanulmányai során. – Néhány új tantárgy jött be hetedikben, ami nehezítette a tanulást, de ahhoz képest elég jól teljesítettem. Az elején kimondottan jól kezdtem, de a végére kicsit rontottam, viszont a második félévben kijavítom a jegyeimet – közölte.

A diákok mind egyetértettek abban, hogy nagyon izgultak a félévi jegyeik miatt, azonban jól tudják, hogy melyik területeken kell majd a tanév második felében javítaniuk, hogy minél eredményesebbek lehessenek.