2021-től jelentősen egyszerűsödik számos ügyintézés az okmányirodákban, kormányablakokban. A gyermek születése esetén a jövőben a kórházban felvett adatok, a többi között az újszülöttről készített fénykép alapján automatikusan történik meg a lakcímkártya, a személyi igazolvány és az adókártya kiállítása, és automatikusan, szülői igénylés nélkül indul meg a családtámogatási ellátások folyósítása.

Házassági névváltoztatás esetén a feleségnek vagy a férjnek nem kell majd személyesen kezdeményeznie az okmánycserét a különböző hatóságoknál, hanem az anyakönyvvezető által felvett adatok alapján automatikusan megtörténik az új okmányok kiállítása. Szonda Katalin anyakönyvvezető elmondta: az elmúlt évben a házassági névre vonatkozóan különleges kérelem nem volt, nem jellemző, hogy a férj a feleség nevét kívánja felvenni. – A legáltalánosabb, hogy a feleség születési neve megmarad, vagy sok esetben – akár kötőjeles formában – a férj születési családi neve mellett a feleség teljes születési neve szerepel az anyakönyvben –közölte az anyakönyvvezető.

További könnyebbség, hogy a jogosítvány megszerzése, vagyis a gyakorlati vizsga teljesítése után sem kell majd személyesen igényelni a dokumentumokat, mert azokat a hivatalok automatikusan kiállítják és kipostázzák. Ezt meg sem kell várni, mert hatósági ellenőrzéskor a rendőr a helyszínen le tudja kérni a vizsga tényét bizonyító adatokat.

Az okmányok automatikus kiállítását és kiküldését az teszi lehetővé, hogy az állam által korábban bekért, az állampolgárok adatait tartalmazó adatbázisok a technológia fejlődése nyomán összekapcsolhatók.

Kezdőkép forrása: google.com