Vasárnap folytatódott a Roncsderby EB a strand mögötti pályán. Ma is több futamban mérettethették meg magukat a versenyzők. Volt nemzetközi ütközéses- és gyorsasági, női, láncos és szerelők futam is.

Herr Tamás nemzetközi főbíró elmondta, hogy erős a mezőny és sok új fiatal nevezett a derbire. – Ilyenkor szigorúbb szoktam lenni, de muszáj féken tartani az indulókat, mert néha elszabadulnak az indulatok. Van a fekete zászló, ami azt jelenti, hogy kiállítom a futamból a versenyzőt, ekkor megszűnik a pont is. Ma és tegnap azt hiszem háromszor lengettem meg ezt a zászlót, ilyenkor nem szoktak szeretni, de vannak szabályok, amiket be kell tartani – tette hozzá.

Kepes Máté tavaly nevezett először a Roncsderbyre, akkor egy versenyszámon tudott indulni. Ebben az évben szombaton részt vett a könnyű építésű gyorsasági futamon, ott a döntőben leszakadt a motor, ezért a nap hátralévő részében próbálták összerakni az autót. – Ma reggelre sikerült megerősítenünk egy kicsit, de az első futamon megint leszakadt a motor, úgyhogy a nemzetközi gyorsasági futam rosszul sikerült, akkor ki is kellett jönnöm az arénából. A könnyű építésű autók futamának selejtezőjét viszont megnyertem, a motorral azonban most is akadtak problémák. Ezt igyekszünk megoldani, hogy részt tudjak venni a könnyű építésű autók rodeóján – mondta el Kepes Máté.

Vasárnap egy mentőhelikopter érkezett, mert a nézőközönség egyik tagja rosszul lett. Miután stabilizálták az állapotát mentőautóval szállítottak a hatvani kórházba. – A gyors reakció annak volt köszönhető, hogy – bár egy ilyen dologra nem lehet felkészülni – nagyon jó stáb van a hátunk mögött, mindenki tudja, hogy mit kell csinálni, így azonnal tudtunk cselekedni – fűzte hozzá Márkus Norbert a rendezvény szervezője.

Krizsán Milán a nemzetközi gyorsasági futam döntőjéről érkezett vissza a depóba, ahol rögtön neki is álltak az autó javításának. – Egy kicsit csúszós volt a pálya, így az ütközések elkerülhetetlenek voltak. Sajnos emiatt kiszakadt a motor az autóból, de ez egy jó futam volt. Még édesanyám fog a női futamban, édesapám pedig a szerelők futamán indulni, megpróbáljuk minél előbb összerakni az autót, hogy üzemképes legyen. Ez körülbelül egy félórás munka lesz – részletezte.

Kammer János Németországból jött haza a roncsderbire és sok futamon vett részt három autóval, melyekből az egyik rózsaszínű volt. – A mi autóink színe sárga. Kicsit megszorultam, mert az autóm lerobbant, ezért nem tudtuk elhozni. Kedves barátaimat, csapattársaimat megkértem, hogy hozzanak el egy négykerekűt. Ez csütörtökön még sárga volt, pénteken gépátvételkor pedig rózsaszínűre festve kaptam meg a gépet, így kapta a Kamu Barbi nevet – mondta el. Ami a taktikáját illeti elárulta, hogy japán autókkal versenyeznek, mert kevesebbet kell szerelni, de így is gyorsan kell menni és szerencsére is szükség van.

Sok versenyző célja az, hogy részt vehessen a rodeón. Hagyomány már, hogy a hatvani roncsderbit ez a versenyszám zárja. Most is sokan gyűltek össze a pálya szélén, hogy megnézzék a végső összecsapást. Idén is izgalmas volt az ütközet. A végén hárman maradtak versenyben, Bártfai Ádám, Andreas Reissle és Alexander Kopp. A magyar versenyző jól taktikázott, de autója egy kanyarodás során felborult, így a két német játékos folytathatta a küzdelmet. Ezt követően Andreas Reissle gépe hamar leállt, így ő is kiesett. Csapattársa, Alexander Kopp tolta egy tiszteletkört, majd nekiszaladt az aréna falának és felborult. Így egy drámai befejezéssel az idei év Roncsderby győztese a német Alexander Kopp lett.

Fotó: Albert Péter