A kis herceg alakja is jelen volt robot változatban az iskolában. A mozgásától függően pedig a rózsája is villogni kezdett. Volt olyan robot is, ami a földön haladt, egy másik pedig akadálypályákon is át tudott mászni. Ilyen eszközökkel találkozhattak a diákok az intézményben megtartott digitális héten, ahol ezúttal a robotok voltak a középpontban. Ám nemcsak ezen az egy napon próbálhatták ki ezeket az eszközöket: 10 hétig itt maradnak az iskolában és szakkörökön foglalkozhatnak velük.

A program több helyszínen zajlott, a másik tornateremben például robotméhecskével játszottak a diákok. A tanulók már hetekkel ezelőtt készültek erre a projektre: 22 osztály, 22 különböző pályát épített, a saját érdeklődési körének megfelelő témával. A 2. b. osztály a kalózokat választotta, e tematika alapján készítette el a pályát. A különböző pályáknak pedig különböző szabályaik vannak, amiket szintén a tanulók állítottak össze – foglalta össze Rizsákné Bíró Judit projekt koordinátor. A kalózok világában például dobókockát is kell használni. Szujer Dorottya és Katona Noémi lelkesen mesélték, hogy közösen rajzolták meg a pályák elemeit. A méhecskét pedig egyszerű irányítani: előre be kell programozni és akkor a kijelölt mezőre megy.

A témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program kiemelt törekvése az, hogy mind a diákok, mind a tanárok a számítástechnika órán kívül is szívesen használjanak digitális eszközöket az oktatásban.