A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program kiemelt törekvése az, hogy mind a diákok, mind a tanárok a számítástechnika órán kívül is szívesen használjanak informatikai eszközöket, programokat vagy szolgáltatásokat az oktatásban.

Az általános iskolások – korukból fakadóan – nem tudnak igazán elmélyülni a digitális világban, de készség szinten már lehet őket fejleszteni – mondta Bíró Judit, a digitális témahét koordinátora. A nagyobb diákok számítógépes prezentációk segítségével mutatták be Hatvan városát a többieknek, a legkisebbek ugyanezt rajzban készítették el.

Az országban – egy meghívásos pályázat során – 13 darab 3D nyomtatót osztottak ki általános iskolák között. A Szent István is kapott egyet, amit egy hónapig használhatnak. – Minden, amit a környezetünkben látunk, annak háromdimenziós modelljét megalkothatjuk egy ilyen nyomtató segítségével. A tanulók egy társasjáték megalkotására használják az eszközt. Kinyomtatják a bábukat, a játékasztalt – tájékoztatott Pusztai Mónika informatika szakos tanár. Németh Bence szerint ez a nyomtató a legélvezetesebb a héten, hiszen ez a technológia még nagyon új számukra.

Állatfigurák és dobókockák terveit bárki megtalálhatja a webet böngészve. A játék témája az alsó tagozatos mesék világából merített, de a projektben résztvevő kisiskolások egyéni ötleteikkel is színesítették a terveket.