Újabb nagyobb értékű online csalás történt vármegyénkben. Az elkövető banki alkalmazottnak adta ki magát, és többször felhívott egy hatvani nőt, azzal, hogy gyanús pénzmozgást észleltek a számláján, ezért először adatokat egyeztetett, majd letöltette vele az AnyDesk alkalmazást a számítógépére, amin keresztül hozzá fértek a banki adataihoz és 4 millió forintot tüntettek el a sértett számlájáról – olvasható a rendőrség közösségi oldalán.

Ez az úgynevezett „banki csalás” az online csalások leggyakoribb típusa – erről már Tomcsányi Andrea rendőr őrnagy beszélt. – Még mindig jellemzőek az interneten elkövetett bűncselekmények, ugyanis ebben az esetben szemtől szemben nem találkozik a sértett a bűnelkövetővel, hiszen az internet a rejtettségét kihasználva követik el a bűncselekményeket. Gyakori elkövetési mód, hogy valamelyik pénzintézet ügyintézőjének vagy valamelyik hatóság alkalmazottjának kiadva mutatkoznak be a csalók, és ezáltal ejtik tévedésbe a mit sem sejtő állampolgárokat. Különböző linkeket küldenek részükre, akár SMS-ben, vagy e-mail útján, és ezeken keresztül, alkalmazásokat telepítenek az áldozatok telefonjára vagy a számítógépére, és így szerzik meg az adataikat, legfőképpen a banki adatokat, és hatalmas károkat okoznak ezáltal – részletezte.

Az elszaporodott online bűncselekmények visszaszorítása érdekében a rendőrség létrehozta a kiberpajzs.hu weboldalt, ahol az emberek tanácsokat is kaphatnak arról, miként kerülhetik el az áldozattá válást. Javasolják egyebek mellett azt mindenki használjon kétfaktoros hitelesítést, amely egy olyan biztonsági rendszer, ahol az azonosításhoz nemcsak egy jelszó, hanem egy második, például SMS-ben kapott kód is szükséges. Ez csökkenti annak esélyét, hogy lopott jelszavakkal hackerek hozzáférjenek bizalmas fiókjaihoz. Továbbá soha ne válaszoljanak kéretlen e-mailekre és ne kattintsanak az ilyen üzenetekben szereplő linkekre, mert azok kártékony szoftvereket tartalmazhatnak.

Kezdőkép: illusztráció