Szeptember 28-án Múzeumpedagógiai Nívódíjat kapott a Széchenyi Zsigmond Kárpát-medencei Magyar Vadászati Múzeum az Országos Múzeumpedagógiai Évnyitó ünnepségen. Az elismerést Nagy-Hanula Viktória, az intézmény igazgatóhelyettese vette át a Nemzeti Galériában.

– A Vadászati Múzeum a pandémiás helyzetre kidolgozott, az oktatást is segítő online munkájáért kapta a rangos szakmai kitüntetést, melynek elemeit azóta is több oktatási intézmény, iskola használja. A Térben, időben, együtt Veletek című pályázatban a múzeum munkatársai nagy lelkesedéssel, szinte átlényegülve láttak neki az új feladatköröknek, így a tavaszi korlátozások idején gyorsan tudtunk reagálni a megváltozott körülményekre – közölte  Nagy-Hanula Viktória.

A múzeum csapata tulajdonképpen egy hét alatt elkészített egy komlpex gyártásmenetet, amelynek segítségével hatékonyan megjelentek a digitális térben a különböző témákkal és programokkal. Fontos szempont volt, hogy az elkészített videóbejegyzések, blogok és feladatlapok több korosztályt is megszólítsanak. Az Okos percek projektben például óvodások és kisiskolások számára gyártottak múzeumpedagógiai jellegű videó anyagokat, míg az Egy kérdés, egy válasz nevű programban olyan témákat dolgoztak ki, amelyek az idősebb korosztályt érdekelhette.

– Amíg a múzeum kapui a világjárvány miatt zárva voltak, addig bent folyamatosan készültek a különböző blogbejegyzések, TikTok videók, online kreatív játékok, sőt a három nyelven elérhető feladatlapok is. Tartottunk rendhagyó történelem órákat, sikeres volt a kastélyparki mesék sorozat is, és egyre többen követtek bennünket a Facebook-on, Instagram-on és a YouTube csatornánkon is – részletezte az igazgatóhelyettes. Kitért rá: a cél az volt, hogy a gyerekeknek minél izgalmasabb programokat biztosítsanak online módon, valamint a kreatív, kézműves feladatokban akár az egész család részt vehessen. Fontosnak tartották továbbá, hogy hatékonyan kiegészítsék a pedagógusok munkáját, akik a digitális oktatás keretein belül tanítottak. A Vadászati Múzeum programját azóta is több oktatási intézmény használja.