A Decathlon kiemelt feladatának érzi, hogy az embereket motiválja a mozgásban. Egy budapesti sajtótájékoztatón bejelentették, ez tovább folytatódik. Az ötlet megszületésének hátterében az a kutatásokkal bizonyított tény áll, hogy a magyar lakosság csaknem fele soha nem mozog. Az emberi kifogások halmaza határtalan, de gyakorta alkalmazott a „nincs kivel menni” kibúvó. Ebben lépett a Decathlon a tettek mezejére. Mozgásra ösztönző közösségi felületet hoztak létre, melynek mottója: Kezdj bele, és nem leszel egyedül! Itt különböző sportközösségek alapíthatók, vagy társulni lehet már meglévőkhöz is a www.sportoljma.hu-n. A Decathlon globális szinten is egyedülálló programjához bárki ingyenesen csatlakozhat, emellett inspirációt gyűjthet mások által megosztott élményekből, de sajátját is bármikor publikálhatja az oldalon. A változatos sporteseményekről értesítést kérhetnek a regisztráltak, hogy naprakészek legyenek a jövőbeli mozgáslehetőségekkel kapcsolatosan.

A lezajlott események videókkal és fotókkal dokumentálhatók az oldalon, és a vállalat értékes utalványokkal honorálja azt is, akik hűséges résztvevői a szervezéseknek. A Decathlon néhány ismert embert is bevont a programba, további ösztönző erőként. Így egy-egy sportág eseményéhez közszereplők is csatlakozni fognak. A sajtótájékoztatón kiderült az is, hogy Ábel Anita, Gianni Annoni és Hajós András elsőként álltak a kezdeményezés mellé. Ábel Anita elmondta: a futás és a jóga szerelmese, így döntött annál, hogy egy közös jógázásra fogja invitálni a mozgás iránt nyitottakat. Gianni pedig megmutatja, hogy odafigyeléssel több térdműtét után is rúgható a bőr, anélkül, hogy újabb sérüléseket szenvednénk. Ő egy fociedzés kereteiben népszerűsíti a sportot. Emellett elárulta azt is, a sportoláshoz nagyon fontos a megfelelő mennyiségű szénhidrát bevitele, lehet tésztát és pizzát is enni, de csak mértékkel. Hajós András nemcsak sportolásra használja a kerékpárját, hanem praktikum szempontjából is, ugyanis a fővárosban szinte mindig a közlekedés ezen formáját választja. – Nem azt szeretném megmutatni, hogyan lehet két troli között ügyesen egyensúlyozni a belváros kellős közepén, csupán szeretném, ha mások is tapasztalnák a városi biciklizés előnyeit és élményeit – hangsúlyozta Hajós András.

A magyarországi vállalat ügyvezetője, Prósfai Gábor elmondta, küldetésüknek érzik, hogy összehozzák az magyarokat a sportolás alkalmával, és csökkentsék a négymilliós – sportolni egyáltalán nem járó – emberek számát az úttörő kampánnyal. Hozzátette: emellett a társadalmi felelősségvállalás is fontos a programon belül, ugyanis a cég minden egyes megvalósult sportesemény után 1000 forintot ajánl fel a magyar szabadidő javára. A befektetés pontos kivitelezéséről pedig a Sportoljma.hu közössége fog dönteni, hogy a szabadidős tevékenység alatt, mit támogassanak az összegyűjtött összeggel.

A hatvani logisztikai központ képviseletében Nagy Krisztián beszámolt arról, eddig megjelentek több sporteseményen is mind Heves megyében, mind Nógrád megyében, strandokon, futóversenyeken is népszerűsítik a sportot. – Fontos, hogy megszólítsuk azokat az embereket is, akik aktív sportolók, hogy így a kezdeményezésünk még hitelesebb legyen, ezáltal még többen csatlakozzanak a közösséghez – emelte ki a Decathlon Logisztika Magyarország részlegvezetője, majd elmondta: az FC Hatvannal és a hatvani nagyvállalatokkal összefogva, még sikeresebbé tehetnék a programot.

Az oldalt már hónapok óta tesztelik a vállalat munkatársai, így már most több mint 350 regisztrált tagja van a Sportolj ma! csapatnak és 21 sportág közül választhatnak az érdeklődők. A jelenlegi 58 közösség pedig egyre csak gyarapodik.