A digitális világ fejlődését jól mutatja, hogy a csekkek közel harmadát bankkártyával fizetik az ügyfelek a postahelyeken és egyre nő azok száma is, akik a csekkbefizető mobil applikációt használják. Az iCsekk alkalmazás segítségével, a papíralapú csekkeken lévő QR-kód beolvasása után egyenlíthetők ki a közműszolgáltatói díjak, elektronikus fizetéssel. A Posta és a Díjnet 2020 februárjában újította meg a közös alkalmazását, előkészítve ezzel a 2021-től kötelező erős-ügyfélhitelesítést, és a megjelenést is frissítve.

A koronavírus-járvány első, tavaszi hullámában, a korábbinál jóval többen választották ezt a modern csekkbefizetési megoldást a postai befizetés helyett. Majd a veszélyhelyzet nyári megszűnésével valamelyest ugyan mérséklődött az alkalmazás használatának emelkedése, de összességében az év egészében kiemelkedő sikere volt.

A postai QR-kódos csekkbefizetés az iCsekk mellett a Budapest Bank, valamint az OTP Csoport egyes alkalmazásaiba beépülve is elérhető. Az iCsekk és a partneri csekkbefizető megoldások együttes hatásaként, 2020 március és december között közel háromszor annyi csekkbefizetés történt mobilalkalmazáson keresztül, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban. Ez 2020-ban összesen több mint 8 millió darab csekkbefizetést jelent, összesen közel 80 milliárd forint értékben.

Forrás: posta.hu

Kezdőkép: google.com