Az új egészségügyi szolgáltatás az Albert Schweitzer Kórház-Rendelőintézetébe költözött, ahol megújult környezet és korszerű eszközök segítik a munkát – mondta Szabó László, a hatvani telephely vezetője. – Az Országos Mentőszolgálat nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a legmodernebb eszközökkel szerelje fel az ügyeleteket. Így került hozzánk a Lifepak 15-ös újraélesztő készülék. Ez nemcsak újraéleszteni tud, és nemcsak a defibrillátor funkciója miatt fontos, hanem ezzel a készülékkel mindenféle olyan betegellátási funkciót képesek vagyunk egy készüléken belül ellátni, amihez régebben több eszközre volt szükségünk részletezte.

Szabó László arról is beszélt, hogy az új egészségügyi szolgáltatás rendszerében összeállították azt a szakemberekből álló csapatot, akik a működés stabilitását adják.

A telephelyvezető azt tanácsolja, hogy aki ügyeleti időben szeretne segítséget kérni, először a 1830-as telefonszámot hívja, itt a diszpécser majd elmondja, mit kell tennie a továbbiakban a betegnek. A szakember arra is felhívta a figyelmet, milyen okmánnyal érkezzünk az ügyelet rendelőjébe. – Nagyon fontos, hogy mindenki TAJ kártyát hozzon magával, mert az új számítógépes programba csak ennek a segítségével tudunk belépni. A papírfecnire leírt TAJ szám nem jó. Miután beazonosítottuk a beteget az adatai alapján, felkerül a rendszerbe és mindezek után jöhet a panaszfelvétel, az orvosi vizsgálat, és az ellátás – mondta. 

A modern berendezések és a megújult rendelő mellett új szolgálati autó is biztosítja az ügyeleti rendszer működését, amely betegszállításra nem alkalmas, viszont a felszereltségének köszönhetően az ügyelet munkatársai bármilyen helyzetben képesek magas szintű ellátást biztosítani a sérültek, vagy a betegek részére.