Ez a mottója annak a versenynek, amelyre a Lőrinci Március 15. Gimnázium és Szakképző Iskola 12. A osztályos tanulóinak egy csoportja nevezett.

A program – az Európai Parlament támogatásával – a Prime Time Marketing Kft. országos pályázata minden olyan középiskolás diák iskolarádió-, iskolaújság-szerkesztő számára, akit érdekel a média és szívesen formálná társai véleményét az Európai Unióról.
Az országos verseny két fordulóból áll, amelynek végén a nyertes csapat egy brüsszeli utat nyer.

Az első fordulóban a pályázóknak egy olyan, az Európai Parlament által is tárgyalt témát kell feldolgozniuk, ami közvetlenül érinti vagy érdekli az iskola diákjainak többségét. A sikeres pályázók széles körű vitát, párbeszédet indítanak a témában, amelyhez bármilyen kommunikációs felületet és eszközt felhasználhatnak: iskolaújságban közölt cikkeket, iskolarádióba készített rövid interjúkat, a középiskola weboldalán/Facebook oldalán/blogoldalán indított beszélgetéseket, Youtube csatornára feltöltött videókat, helyi lapban megjelenő tudósításokat, az iskolaújság Facebook, Twitter vagy egyéb közösségi média aktivitásait. Minél több csatornán zajlik a kommunikáció az iskola falain belül és azon kívül is, minél több diák és/vagy tanár beszél a témáról, ad hangot a véleményének valamilyen felületen, annál nagyobb az esély a győzelemre!
A lőrinci diákok a vidékfejlesztés témaköreit dolgozzák fel – mondta el Papp Zsófia, a csapat vezetője.

Az első fordulóban Magyarország hét régiójából egy-egy győztest választanak. A regionális győztes szerkesztőségek (csapatok) kiválasztása a pályázatra beküldött cikkek, interjúk, közösségi aktivitások, videók mennyisége és minősége, valamint a bevont diákok száma alapján történik majd.

A hét győztes csapat tagjai 2015 decemberében részt vesznek egy budapesti médiatréningen, ahol – a videóvágástól az interjúkészítésig, a közösségi média használatától a tudósítások megírásáig – minden fortélyt elsajátíthatnak a szakma nagyjaitól.

A regionális győztes szerkesztőségek (csapatok) iskolájában egy egész napos, minden diákot megmozgató, versenyekkel teletűzdelt európai uniós tematikájú iskolanapot szerveznek (az iskola részéről anyagi hozzájárulásra nincsen szükség). Az iskolanapon az osztályok értékes nyereményekért versenyeznek, míg a diák rEPorterek beharangozzák az eseményt, tudósítanak róla, interjúkat készítenek a résztvevőkkel.

Forrás: http://www.diakreporters.hu/