A Hatvani Kodály Zoltán Értékközvetítő és Képességfejlesztő Általános Iskola mindig fontosnak tartotta az információs műveltség kialakítását, fejlesztését: ezért 1994-től szinte valamennyi évben nevezett a Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Tehetséggondozó Versenyre.

A Kodály iskola pedagógiai-módszertani sokszínűségére jellemző, hogy a hagyományos tantárgyak mellett olyan ismeretek átadására is törekszik, amelyek fontosak a komplex személyiségfejlődéshez. Így tanítanak sakkot, rejtvényfejtést, pénzügyi és gazdálkodási kultúrát, médiaismeretet, helytörténetet is. 1998 óta önálló tantárgyként jelenik meg az iskola helyi tantervében a könyvtárhasználat tanulása-tanítása. Ezt azért tartják fontosnak, mert a XXI. században elvárás, hogy a diákok önállóan tudjanak dolgozni az információkkal.

Az információs műveltség feltételezi, hogy a tanulók tudnak információt gyűjteni, tanulmányt, prezentációt készíteni, információk hitelességét megállapítani. Ennek alapfeltétele, hogy ismeretük legyen az információforrásokról, a dokumentumok formai, tartalmi jellemzőiről, a könyvtárak és más közgyűjtemények szolgáltatásairól.

A könyvtárhasználat és annak tanítása az iskolában egyben végtelen lehetőség is. Melykóné Tőzsér Judit elkötelezett könyvtárostanár hisz abban, hogy a könyvtáraknak az önálló tanulásban betöltött feladatát meg kell tapasztaltatni, az információk és az információhordozók szerepét világosan kell láttatni, az információkeresés és felhasználást tudatosítani kell. Mindezek együttesen szolgálhatják az információs műveltséget. Információt keresni mindenről lehet, a könyvtárak minden témában tudnak segíteni.

A 2020/2021-es tanévben a Bod Péter Könyvtárhasználati verseny fő témája a „Csodálatos Dánia” volt. A verseny során a diákoknak az információ, a dokumentumok és a könyvtárak használatát igénylő feladatokat kellett megoldaniuk. Vagyis nem könyvtáros verseny, hanem könyvtárhasználati verseny volt. Az országos elődöntő online fordulóján 3 kodályos versenyzett: Bucsu Boglárka, Gerbár Boglárka és Illés Dávid 8. a osztályos tanulók. Volt irodalmi, biológiai, művészeti, egyházi témájú feladat is. A résztvevőknek a feladatok megoldása során indokolniuk kellett döntéseiket, miért azt a könyvet vagy online cikket választották; honnan ismerték fel, hogy megbízható és a témában segíteni fog. A feladatok azokra a szempontokra hívták fel a figyelmet, amelyek a tanulás és a gyakorlati élet során is segítségek, ha valaminek utána kell járniuk.Az információs műveltség tanításával az iskola azt szeretné megmutatni, hogy a világ nincs tantárgyakra darabolva. A könyvtárakban minden összekapcsolható. Határt csak a fantázia hiánya és a könyvtárhasználatban való járatlanság szabhat!

A versenyre készülés során a diákok mentortanárukkal, Melykóné Tőzsér Judit könyvtárostanárral áttekintették, hogy a témában milyen információforrásokat érdemes használni, hol és hogyan találnak az interneten használható oldalakat, adatbázisokat, és természetesen gyakran látogatták az iskolai könyvtárat: az iskola „lelkét”.