Folytatódott az érettségi hete, a diákok ma történelemtudásukról adtak számot. Fél kilenckor bontották ki a Széchenyiben is a feladatlapokat tartalmazó dobozt. Ezt követően a tanulók felvonultak az emeletre, hogy elfoglalják helyeiket a kijelölt termekben. A telefonokat és táskákat – akárcsak az előző napokon – külön gyűjtötték össze. A padokon pedig szőlőcukor és víz sorakozott, hogy a vizsga ideje alatt is biztosítsa az energiaszintet.
Pontban 9 órakor kezdtek neki a vizsgázók a feladatlapok kitöltésének. Idén is két feladatrészt kellett teljesíteniük: az első rész rövid válaszokat igénylő feladatokból állt, míg a másodikban esszéírás várt rájuk. Középszinten az első részben például az ókori görög és római építészet, az iszlám vallás, illetve a zsidó emancipáció is szerepelt. A második részben olyan témák közül választhattak, mint a liberalizmus és a bethleni konszolidáció, vagy az európai népességváltozás a 20. század második felében és a Rákóczi-szabadságharc. Az utóbbi két témakör népszerűbb volt a széchenyisek körében. – Az első rész nem volt különösebben nehéz, egészen jól lehetett haladni vele. Az esszéknél abban reménykedtem, hogy lesz világháborús téma, de végül a Rákóczi-szabadságharcot választottam. Szerencsére a megadott forrásokkal szerintem jól meg lehetett írni. Összességében úgy érzem, voltak már nehezebb évek, a mostani feladatsor – csakúgy, mint a hétfői és a keddi vizsga – egy stabil hármas szintet simán hozhat – mondta Balog Martin.
A Széchenyiben 130 tanuló írta meg a történelemérettségit. A vizsga menetét és a diákok teljesítményét az iskola vezetése is figyelemmel kísérte. Az igazgató, Fehér Józsefné szerint nemcsak ebben a tanévben, hanem az elmúlt négy-öt év során is minden adott volt ahhoz, hogy a tanulók felkészülten érkezzenek a megmérettetésre. Hangsúlyozta: a történelem népszerű tárgy az érettségizők körében. – Úgy látom, hogy a történelem tantárgy sok diák számára kedvelt, bár természetesen akadnak olyanok is, akik kevésbé érdeklődnek iránta. Nem gondolom, hogy mumus lenne, viszont nagy szerepe van a logikus gondolkodásnak és az összefüggések felismerésének. Fontos a lexikális tudás, ugyanakkor legalább ennyire lényeges a szövegértés, a térképhasználat és az esszéírás. Azok, akik igazán elkötelezettek a történelem iránt, általában emelt szinten vizsgáznak. De olyan is van, aki szereti ugyan a tárgyat, de nem ezzel kíván továbbtanulni – ők is igyekeznek szép eredményt elérni az érettségin, hogy jó jegy kerüljön a bizonyítványukba – részletezte az igazgató.
A történelemérettségi lezárult, de a vizsgák sora még folytatódik. Holnap az angol nyelvi érettségi következik, pénteken pedig németből adnak számot tudásukról a diákok.
Fotó: Rozgonyi Dezső































