– Négy felejthetetlen napot töltöttünk az erdélyi sóvidéken. A bánffyhunyadi református templomtól kezdve jártunk Kolozsváron, Szovátán a Medve-tónál, a parajdi sóbányában, Korondon, ahol Rózsika néni megmutatta nekünk, hogyan készül a kerámia a családi műhelyükben. Farkaslakán, Tamási Áron nyughelyén az író Ördögölő Józsiás című művéből énekeltünk részleteket, majd elhelyeztük a megemlékezés koszorúját. Gyergyószentmiklóson az örmény katolikus templomban énekeltünk, majd a Békás-patak festői szurdokvölgyében túráztunk. Megcsodáltuk a lenyűgözően szép Gyilkos-tavat, majd a magyarság legnagyobb búcsújáró helyén, Csíksomlyón megpihentünk a kegytemplomban a világ legnagyobb Mária szobra előtt. A napot Szelykefürdőn, Orbán Balázs sírjánál zártuk. Segesváron Petőfi Sándor egyik versét szavalva emlékeztünk rá, és elhelyeztük koszorúnkat szobránál. Marosvásárhelyen a szecessziós építészeti stílussal ismerkedtünk a Kultúrpalota épületében – számolt be az eseményekről Valcsák Lászlóné szervező pedagógus. – Örömmel beszélgettünk erdélyi magyar diákokkal Székelyszentléleken, a szállásunk melletti helyi általános iskolában. Az iskola minden tanulója meghallgatta ajándékba vitt műsorunkat. Ezután a nyolcadik osztályosok láttak vendégül bennünket, és közösen énekeltük a székely Himnuszt – mondta.

Nagyszerű élményekkel tértünk haza. Megismertük az erdélyiek vendégszeretetét is: nagyon finom ételeket kaptunk. Különösen népszerű volt a reggeli fatányéros.  Egyik nap még táncra is perdültünk harmonika és hegedűszó mellett. Egy kicsit megéreztük, hogy összetartozunk az ottani magyarokkal. Kedves erdélyi idegenvezetőnk, Márton Alpár szavait idézve: úgy tudunk legjobban segíteni erdélyi testvéreinknek, ha meglátogatjuk őket – összegezte a kirándulást Valcsák Lászlóné.