Török, görög és horvát cserediákok érkeztek a Széchenyi István Római Katolikus Gimnázium és Szakgimnáziumba. A tanulók közt egy városismereti verseny is zajlott nemrégiben, ahol fel kellett kutatni Hatvan nevezetességeit. A projekt lényege, hogy a gyerekek információt gyűjtsenek és nem hagyományos keretekben tanulhassanak. A külföldi tanulók egy külön nekik tervezett térkép segítségével járták a várost és keresték fel a látványosságokat, többek között a Hatvany Lajos Múzeumban is körbe vezették őket. – Nagyon szép a város és nagyon tetszik a havas táj. Hatalmas öröm számomra, hogy új barátokat is szereztem – részletezte Julie Ralli.

A diákokkal érkezett oktatók kifejtették, hogy több okból is hasznos ez a projekt, hiszen még csak pár napja vannak itt, viszont már rengeteg új dolgot tanulhattak. – Azért választottuk Hatvant, mert nagyon megtetszett ez az iskola. Az eltelt napok alapján meggyőződésem, hogy jó döntést hoztunk. A diákok szempontjából is nagyon hasznos a program, mert minden játékban együttműködnek és segítik egymást, így új tapasztalatokat szereznek – fogalmazott Irena Ciprakovic. Kiss György, a Széchenyi István Római Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium tanára kifejtette: A program célja megoldást találni arra, hogy a gyerekek jobban teljesítsenek az iskolában. A projektben Törökország, Görögország és Horvátország iskolái vesznek részt. – Az alapprobléma, amire megoldást kerestünk, az a gyerekek inspirálása. Próbáljuk felkutatni azokat a területeket, amik a gyerekeket motiválják. A belső kutatások alapján az informatika és az idegen nyelv iránt érdeklődnek a tanulók leginkább – részletezte Kiss György.

Az Erasmus program alapvetően egy másik ország, egy másik kultúra megismerését is jelenti. Az ösztöndíjasok feladata az is, hogy megismertessék magukat másokkal, és eközben saját magukról is fontos felfedezéseket tegyenek.