Az autóipari megrendelések jelentős mértékben csökkennek világszinten és a mobilitási technológia is paradigmaváltáson megy keresztül. Az előrejelzések szerint az autóiparban a válság utáni visszarendeződésre még sokat kell várni: a folyamat minden bizonnyal nem zárul le 2020 év végével, ennél biztosan tovább fog tartani. Emellett a globális gépjárműgyártás volumene valószínűsíthetően nem éri majd el a válság előtti értéket, ezért a Bosch hatvani telephelyén strukturális változtatásokat kell végrehajtani.

A Magyarországon is bevezetett csökkentett munkaidő mindössze három hónapra vonatkozik, így nem alkalmazható a hatvani telephely esetében a tervezett strukturális változtatások kapcsán. A telephely fenntartható működése érdekében 2020. április végéig 700 kölcsönzött munkavállalói szerződés szűnik meg. Az év végéig pedig csökkentik az indirekt területen dolgozó munkavállalók létszámát, ez 130 pozíciót érint majd. A vállalat mindent megtesz annak érdekében, hogy felelősségteljesen kezelje a helyzetet és a kialakított új működési struktúrában képes legyen megőrizni hosszú távú versenyképességét.

A Bosch 1998-ban nyitotta meg gyárát Hatvanban. A telephely autóelektronikai termékeket állít elő és jelenleg 6000 munkavállalót foglalkoztat.