A járványügyi helyzetre való tekintettel, az utasok és az autóbusz-vezetők védelmében hozott rendkívüli intézkedés eredményeként a Volánbusz valamennyi helyközi járatán, valamint azon települések helyi járatain, ahol a társaság a szolgáltató, 2020. március 23-tól elérhetővé vált a készpénzmentes jegyvásárlás.

Az egyszerűen kezelhető alkalmazás gyorsan népszerűvé vált, ezért a Volánbusz a járványügyi veszélyhelyzet megszűnését követően is fenntartja a mobileszközökön elérhető jegy- és bérletértékesítést. Így tehát Hatvanban is érvényben marad a mobil applikáción keresztül megvásárolt menetjegy elfogadása, mind a menetrend szerinti helyközi autóbuszokon, illetve a helyi járatokon is.

A mobilalkalmazás segítségével a jegy bárhol, bármikor megvásárolható, akár közvetlenül a járat indulása előtt is. A Közlekedési Mobiljegy használatához az utasnak iOS vagy Android operációs rendszerű mobiltelefonjára le kell töltenie az Nemzeti Mobilfizetési Zrt., vagy valamely viszonteladója (Vox, Simple by OTP) által működtetett közlekedési mobiljegy-alkalmazást, és abban regisztrálnia kell magát. Az alkalmazások elérhetőek a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. honlapján.

Augusztus 1-jétől a készpénzmentes jegyértékesítés nagy sikerére tekintettel a Volánbusz a teljes árú, az 50%-os és a 90%-os helyközi (távolsági) menetjegyekre, valamint az applikációkban a menetjegyekhez megvásárolt távolsági kiegészítő jegyekre 5%-os kedvezményt biztosít, ezzel is ösztönözve az utasokat az applikációkban való jegyvásárlásra.

Szintén augusztus 1-jétől gyorsabbá és egyszerűbbé vált az alkalmazásokban megváltott menetjegyek, bérletek ellenőrzésének módja, az erre szolgáló QR kód leolvasással.

A Közlekedési Mobiljeggyel kapcsolatos további részletekről a Volánbusz weboldalán tájékozódhatnak az utasok. A társaság azt kéri, hogy aki teheti, elektronikus úton váltsa meg jegyét, bérletét.