A Turisztikai Ügynökség játékos módon buzdítja a családokat a kirándulásra és az országjárásra. A történet szerint Kajla, a kíváncsi magyar vizslakölyök gazdáinak sok fejtörést okoz, mert mindig elkóborol. Őt követve Kajla minden gyermek idegenvezetőjeként segít a kicsiknek, hogy minél több kincset megismerhessenek Magyarország nevezetességei közül. A játékban segítséget nyújt egy díjmentesen hozzáférhető mobilapplikáció, amelyben a gyerekek játszva ismerhetik meg az ország nevezetességeit. A SPAR Magyarország Kft. is csatlakozott a kampányhoz, így az üzletekben egy matricagyűjtő albumot találhatnak az érdeklődők.

A kampány az úgynevezett Kajla útlevélre épül, amellyel a gyerekek megyénként két-két fontos turisztikai célpontot kereshetnek fel a szüleikkel. Az útlevelek a Magyar Turisztikai Szövetség, a Klebelsberg Központ és az Oktatási Hivatal közreműködésével minden magyar alsó tagozatos iskoláshoz eljutnak a tanév végén a bizonyítványosztással egy időben. Ebbe az útlevélbe gyűjthetik a gyerekek a bélyegzőket több száz magyarországi látnivalónál. Pecsételő pontok a kijelölt nevezetességeknél és a Tourinform irodákban található. Az a kisdiák aki bejön az irodába, megkaphatja a pecsétjét a Kajla útlevélbe.

A Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezéséhez több partner is csatlakozott, a résztvevők kedvezményekkel, szakmai segítséggel és ingyenes ajánlatokkal segítik a gyermekeket és családjaikat a nyári felfedezésben. A MÁV és a GYSEV a Kajla útlevéllel rendelkező gyerekek számára július hónapban ingyenes utazást biztosít.