A hatvani óvodákban aktív élet zajlik, az ott dolgozó pedagógusok mindig azon dolgoznak, hogy a lehető legjobb módszerekkel neveljék és fejlesszék a gyermekeket. Folyamatos továbbképzéseken vesznek részt, tanulnak. Így tett Kronovetter Márta is, aki hat évvel ezelőtt elvégezte a drámapedagógiai szakot, ahol – ahogy mondta – egy plusz látásmóddal gazdagodott, amit bele tudott építeni a munkájába. A Hatvani Gesztenyéskert Óvoda óvodapedagógusa hivatásként tekint a munkájára és mindig azt tartja szem előtt, hogy napról-napra egyre többet tudjanak adni a gyermekek számára. Éppen ezért használják a drámapedagógiát is a hétköznapokban. – Ahogy lehetőséget kaptam az óvodában, nekiálltam kidolgozni a módszert, hogy miként tudják alkalmazni az óvodásokra. Rengeteg játékot jelent: kapcsolatteremtő, feszültségoldó játékok, légző- és lazító gyakorlatok, valamint olyan feladatok, amikkel a csoportkohéziót erősítjük – mondta el.
A pedagógiai foglalkozásokon fontos szerepet kap a bábozás és a népi kultúra, motívumok, tárgyak használata. Utóbbiakat rendszeresen életre is keltik a játékok során, mert bármilyen tárgynak lehet személyiséget adni. Az óvodában pedig azt tapasztalják, hogy a gyermekek nyitottak és érdeklődőek, olyan gondolatokat fogalmaznak meg egy-egy foglalkozás után, ami egyértelmű sikerességet jelent.