Az idei év a ruházati boltok üzemeltetőinek sem volt egyszerű, a butikok hektikus, a kereslet szempontjából hullámzó időt tudhatnak maguk mögött. Földi Péter, az Alfredo60 és a Mystic Day üzletek tulajdonosa arról számolt be, hogy a tavaszi kormányzati korlátozások utáni első hetek voltak a legnehezebbek, azonban a karantén utáni időszak nagyobb fellendülést hozott. Ez részben a megsűrűsödő esküvők és rendezvények miatt volt, de mivel a butikjaiban nemcsak alkalmi ruhadarabok találhatóak, így a hétköznapi stílusú öltözékek is keresettek voltak. Az üzletvezető elmondta: tisztában van azzal, hogy egyre növekszik a webshopok népszerűsége a vásárlók körében, azonban véleménye szerint a hagyományos boltok is képesek felvenni a versenyt az online divatüzletekkel. – Nagy előny, hogy a boltban fel lehet próbálni a termékeket, és ha valami nem megfelelő, akkor a visszaküldéssel sem kell bajlódni. Emellett folyamatos akciókkal készülünk az érdeklődők számára, és vásárlás során is igyekszünk mindenben segíteni, tanácsot adni, hogy a vevő elégedetten távozzon a boltból – közölte Földi Péter, üzletvezető.

A koronavírus-járvány ennek ellenére kétségkívül meghatározó szerepet vállalt abban, hogy az online divatboltok is egyre népszerűbbek. Egy felmérés szerint a magyarok 66 százaléka vásárolt ruházati, illetve divatterméket az interneten a tavaszi karantén alatt. A vevők 40 százalékának valamilyen konkrét árucikk beszerzése volt a célja, például otthoni vagy gyerekruha, illetve sportcipő edzéshez. De a kimutatás arra is kitért, hogy  a pizsamák és hálóruhák eladása 81 százalékkal növekedett a kijárási korlátozások alatt.

(7) Egyre népszerűbbek az internetes vásárlások – YouTube