Február végére a legtöbb ember szervezetéből már kiürültek azok a vitamin- és ásványi anyag források, amiket az előző nyáron elraktározott. Novembertől márciusig jóval kevesebb a napsütéses órák száma és ez a legtöbb ember számára pszichés megterhelést is jelent. A téli fáradtság tünetei ilyen körülmények között könnyebben előtörhetnek, ilyen például az ingerlékenység, megnövekedett alvásigény, lehangoltság, szorongás és az immunrendszer legyengülése.

A szakemberek ilyenkor a szabadban történő több mozgást és célzott vitaminpótlást javasolnak. Szalontai Ildikó bioboltjába is egyre többen érkeznek ebben az időszakban hasonló problémákkal. – Gyakran javaslom a C- és D-vitamin pótlását, illetve a mostanában nagyon kedvelt adaptogén gyógynövényeket és vitaminokat. A stressz oldásában és a közérzet általános javításában sokat segít a rendszeres sport, illetve a rostokban, vitaminokban gazdag étkezés – mondta az Egészségliget biobolt üzletvezetője.

A kevesebb napfény a közérzetünkre is negatív hatással lehet, ezért valamilyen formában pótolni kell a hiányzó fényt. Ezt megtehetjük a mesterséges fényterápia segítségével is, de természetes gyógymódként a téli sportok széles választéka is rendelkezésünkre áll. Czmorek Piroska, a BSI futónagykövete több olyan mozgásformát is megemlített, amit bárki kipróbálhat, aki szeretné az egészséges életmódot elkezdeni. – Nagyon fontos, hogy olyan sportot kezdjünk el, amiben jól érezzük magunkat. Nekem a futás vált a szenvedélyemmé, de van akinek az edzőtermi vagy csoportos aerobik, spinning edzés lesz a kedvence. Nagyon sok lehetőségünk van ahhoz, hogy elkezdjünk sportolni és előbb-utóbb megtaláljuk a nekünk legmegfelelőbb mozgásformát – részletezte a futónagykövet.

A tavasz és a napsütéses idő beköszöntéig még előttünk áll pár hét, de márciustól már érezhetően hosszabbodnak a nappalok és az előrejelzések szerint a nappali hőmérséklet is emelkedni fog.