A Kék Pont Alapítvány második alkalommal hirdette meg a Száraz November elnevezésű nemzetközi kampányt Magyarországon. Az akció főként a kockázati ivóknak szólt, tehát azoknak az alkoholfogyasztóknak, akik egy héten három-öt alkalommal nyúlnak valamilyen szeszes italhoz. Déry Károly háziorvos rávilágított, az alkohol a szájüreget, a gyomrot, a májat és az agyat is károsítja. A túlzásba vitt italozás idegrendszeri elváltozásokat eredményez, ami viselkedési problémákat okoz.

A Száraz November célja elsősorban az, hogy társadalmi párbeszédet generáljon és az emberek tabuk nélkül mondhassák el, hogy milyen alkoholfogyasztási szokásaik vannak. A másik fontos célkitűzése, hogy azok az egyének, akik részt vettek a kampányban, reális képet kapjanak arról, hogy milyen viszonyban állnak az alkohollal. – Egy hónapos úgynevezett böjttel szeretnénk rávennék az embereket a kulturált italfogyasztásra. A sóvárgás megélésével és a nemet mondással olyan cselekvési eszközöket adunk a kezükbe, melyekkel sokkal jobban tudják szabályozni az alkohol iránti vágyukat. Ez a projekt nem a teljes alkoholmegvonásról szól, hanem arról, hogy az emberek megtanuljanak kulturáltan inni. Kevesebb mennyiséget, de minőségi termékeket vásároljanak – részletezte Dávid Ferenc, a Kék Pont Alapítvány biopolitikai szakértője. Vannak persze olyanok is, akik nem értesültek erről a kampányról. Egy hatvani szórakozóhely tulajdonosa elmondta, a hétvégi bulik alkalmával nem vették észre, hogy kevesebb alkohol fogyott. – Nem hallottunk erről az eseményről, a sört és a rövid italokat ugyanolyan arányban itták, mint az előző hónapokban – részletezte Somlai Péter.

Idén több ezer ember érdeklődött a Száraz November iránt, a közösségi oldalakon pedig személyes tapasztalataikat is megoszthatták egymással. A legtöbben már a második hét után érezték az alkoholmegvonás jótékony hatását.

Kezdőkép: Albert Péter