Az idei év sem múlt el a Bau-Trans Kft. számára újabb, hazai viszonylatban is látványos, speciális közúti szállítás lebonyolítása nélkül. A projekt két ütemben (az első november 13-15. között, a második november 16-18. között) valósult meg. Mindkét alkalommal 3-3 tartályt szállítottak a budapesti FOKA kikötőből – Hatvanon át – Gyöngyöshalászra, az éjszakai órákban 22 és 6 óra között. A konvoj két éjszaka alatt tett meg körülbelül 100 km-t és érte el a célállomást, a gyöngyöshalászi SIAD építkezés területét. A nagy logisztikai hátteret biztosító műveletben, két Titan és egy Mercedes különleges szállítókamion vett részt. Naponta több mint 70 ember és tucatnyi speciális gépjármű biztosította az útvonalat, hogy gördülékeny legyen a haladás.

A szerelvények méreti:
hosszúság: 42 m
szélesség: 4,8 m
magasság: 5,6 m
súly: a legnehezebb 183 tonna

A szállítmány csak az éjszakai órákban haladhatott a gondosan megtervezett és engedélyeztetett útvonalon. A nappalokat a tartályokkal megrakott autók az előre kijelölt bagi Petőfi-forrás parkolóban töltötték. A rendőrség által biztosított útvonal, melyen a konvoj három szerelvénnyel és a kísérőautókkal haladt, több hónapos tervező és előkészítő munka eredménye.

Az M3-as autópályára nem lehetett felhajtani a konvojjal, így kisebb, alsóbbrendű utakat kellett választani. Több szakasz statikai vizsgálatok után lett kijelölve, 1 híd alá lett támasztva, sok helyen táblákat és egyéb műtárgyakat kellett elbontatni, útmenti fákat gallyaztatni, elektromos és távközlési vezetékeket bontatni és megemeltetni. A konvoj utolsó szállítmánya szombaton a hajnali órákban érkezett meg a gyöngyöshalászi célállomásra.

kép és szöveg: H. Szabó Sándor