A mentorálással a NAV egy újabb szolgáltatást indított el, amiben a támogatásra, segítségre helyezi a hangsúlyt. Havonta átlagosan mintegy tízezer vállalkozás kezdi meg tevékenységét, s a tapasztalatok szerint sokan nincsenek tisztában az adózási szabályokkal; ebben segít a mentorprogram. A NAV minden induló vállalkozással felveszi a kapcsolatot az Ügyfélkapun, illetve a Cégkapun keresztül, a megalakulásuktól számított 30 napon belül. A hathónapos mentorprogramban való részvétel ingyenes, csupán regisztrációra van szükség. A havonta megrendezett csoportos fórumokon a hivatal szakemberei bemutatják az elektronikus szolgáltatások és a kiemelt adónemek kezdő vállalkozókat érintő szabályait. A személyes mentoráláskor a kijelölt mentor a NAV nyilvántartásában szereplő információk alapján segít többek között a bevallás javításában, kiegészítésében és felhívja a figyelmet az esetleges hiányosságokra is. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal az új szolgáltatását úgy alakította ki, hogy a program alkalmazkodni tudjon a felmerülő vállalkozói igényekhez.

A jövőben tovább folytatódnak a „kiscsoportos” fórumok, melyeken a kezdő vállalkozások első kézből értesülhetnek a szabályokról és a NAV gyakorlatáról. A rendezvényeken a telefonos ügyintézéshez egyedi PIN-kód is igényelhető.