A Radnóti téri körforgalom mellett a zebrán csak kevés kerékpáros száll le kétkerekűjéről. A gyalogos átkelőkön a KRESZ szerint nem gurulhatnak át a biciklisek. Forgatásunk idején többen időben leszálltak, bár ez a rendőri ellenőrzésnek is köszönhető volt. A város más pontján lévő átkelőknél sincs ez másképp, előszeretettel hajtanak át a felfestett, csíkos vonalakon a kerékpárosok például a Grassalkovich-kastély mellett. Ez az egyik tipikus hiba, amelyet elkövetnek a közlekedésben. A tavaszi kellemes időben egyre több kerékpáros jelenik meg az utakon. Jávor Tamás, a Hatvani Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Alosztályának vezetője emlékeztetett, hogy a közlekedésben a bicikliseknek is figyelniük kell a KRESZ-re. A kerékpársávok használatát is fontos szabályok határozzák meg.

Jávor Tamás kiemelte, hogy az autósoknak és a kerékpárosoknak kölcsönösen figyelniük kell egymásra a forgalomban és így elkerülhetőek a balesetek. Emellett a látni és látszani elvről is beszélt. A kötelező felszereléseket – mint a lámpák, prizma és csengő – is előírja a KRESZ. Pethő Róbert, a Hatvani Önkormányzat rendészeti osztályának vezetője azt mondja, többnyire figyelembe veszik az autósok a kerékpársávot, azonban több esetben indokolatlanul ráhajtanak, vagy akár parkolnak is az elkülönített útszakaszon.

– A legtöbb problémával a Horváth Mihály úton és a Csányi úton találkozunk, a gépjárművezetők ezeken a szakaszokon gyakran várakoznak a kerékpársávon – közölte Pethő Róbert. A közterület-felügyelőknek rendszeresen figyelmeztetni kell a városban a bringásokat, hogy ne a járdán hajtsanak.

Lénárt Ferenc, a hatvani bringaszerviz tulajdonosa azt mondja, az elmúlt hetekben érezhetően megnőtt a kerékpáros szakboltok forgalma. Hozzátette: ez annak is köszönhető, hogy az utóbbi néhány évben egyre népszerűbb közlekedési forma a bicikli. Felhívta a figyelmet, hogy a kerékpárok megfelelő műszaki állapotát is ellenőrizni kell a szezon előtt. Ehhez érdemes szakember segítségét kérni.

– Jellemző, hogy kopottak a kerékagyak csapágyazásai, a legfontosabb a fékrendszer, de minden apró részletre figyelni kell egy kerékpáron – fogalmazott Lénárt Ferenc.

A kerékpársávok helyes használatát a rendőrség és a közterület felügyelet rendszeresen ellenőrzi.